SWING

miércoles, 22 de julio de 2015



This bokk is part of my mid-term exam. It had to create an illustrated book with japanese style bookbinding and based on the text below:
The bus arrives
A zazou with a hat gets in
A conflict it has
Later in front of Saint Lazare
Its a matter of a button
   
 I researched what was a zazou, and, besides the bird butler from the lion king, I found out is was the name given to the youngsters who loved swing and jazz music. In France, they were persecuted during the Nazi invasion around the 40s.

ENG

- The jazz is consider degenerated. But I´m not degenerated, I´m a zazou
- Like the jewish, we are also persecuted. And like the jewish, we also carry the star that identify us.
- We the zazous love jazz, swing, those notes that makes us dance. It free us from this war.
- Everybody thinks we don´t care, we don´t work, we don´t study, we only dance.
- Can´t they see we are expressing freedom?
- Is it so bad to express what we feel?
- ¨SCALP THE ZAZOUS!¨
- MY FRIENDS ARE THERE!
- I have to help them!
- I have to help them...
- I have to help them? Expressing. Is it worth it?

______________________________________________
Este libro es una parte de mi exámen parcial. Consiste en crear un libro de ilustraciones en encuadernación japonesa y basado en el seiguiente texto:

El autobus llega
Un zazou con sombrero sube
Un problema tiene
Más tarde delande Saint lazare
Es cuestión de un botón

Me puse a buscar qué era un zazou, y aparte de ser el mayordomo del rey león, encontré que era el nombre que le dieron a los jovenzuelos que adoraban la música jazz y swing. En Francia, fueron perseguidos durante la invasión nazi duranto los años 40 más o menos. 

ESP

- El jaszz es considerado como degenerado. Pero yo no soy degenerado, yo soy un zazou.
- Como los judíos, nosotros también somos perseguidos. Y como los judíos, nosotros también llevamos esta estrella que nos idenfica.
- Nosotros los zazous adoramos el jazz, el swing, esas ntoas que nos hacen bailar. Nos libera de esta guerra.
- Todo el mundo cree que nos da igual, no trabajamos, no estudiamos, no hacemos más que bailar.
- No se dan cuenta que expresamos la libertad?
- Tan malo es expresar lo que sentimos?
- ¨ESCALPAD A LOS ZAZOUS¨!
- MIS AMIGOS ESTAN AHI!
- Tengo que ayudarles!
- Tengo que ayudarles...
- Tengo que ayudarles? Expresarse. vale la pena?

No hay comentarios:

Publicar un comentario